Ranking najbardziej wpływowych samorządowców w Internecie. Jak wypadł burmistrz Ostródy?

By RzeczJasna lut 17, 2022 #burmistrz #miasto #ranking

Niedawno opublikowano ciekawy raport Instytutu Badań Internetu i Mediów Społecznościowych. Raport najbardziej wpływowych samorządowców w Internecie zbudowany jest na bazie analizy 142 oficjalnych profili na Facebooku burmistrzów i 88 profili prezydentów miast zrzeszonych w Związku Miast Polskich. Znajdziemy w nim m.in. profile burmistrzów Iławy, Lubawy, Giżycka i oczywiście Ostródy. Który z panów wypadł najlepiej?

W całym Rankingu wśród najbardziej wpływowych profili znajdują się kanały włodarzy zarówno małych miasteczek, jak i prężnie działających miast powiatowych. Jak zauważają autorzy Raportu Burmistrzowie potrafią generować wyniki nie gorsze od prezydentów miast wojewódzkich czy marszałków! Najwyraźniej wielkość miasta dla budowania skutecznego kontaktu z mieszkańcami nie jest aż taka istotna.

Bardzo wysoko w rankingu i najwyżej w naszym województwie – na 6 pozycji ulokował się burmistrz Giżycka – Wojciech Karol Iwaszkiewicz. Z bliższych nam miast, również całkiem wysoko w rankingu uplasował się Dawid Kopaczewski – burmistrz Iławy. W rankingu wpływowych profili znalazł się na 41 miejscu. Dużo dalej, pod koniec pierwszej setki zmieścił się jeszcze oficjalny profil burmistrza Lubawy Macieja Radtke.  A burmistrz Ostródy Zbigniew Michalak znalazł się na 113 miejscu rankingu najbardziej wpływowych profili.

źródło: Raport najbardziej wpływowych samorządowców w Internecie.

Ranking pokazuje nie tylko sprawność komunikacyjną burmistrzów. Jest też, przynajmniej częściowo obrazem postrzegania włodarzy w ich miastach.

Wobec planowanych przyszłorocznych wyborów samorządowych – to może być ostatni dzwonek na wprowadzenie zmian w komunikacji z mieszkańcami.

Chociaż pewnie nie każdemu to już się uda.

Bo w mediach społecznościowych kluczowe staje się “zakotwiczenie” we wspólnocie budowanej przez profil. Tak by nawet jeżeli algorytm Facebooka nie wyświetli odbiorcy publikacji od profilu, ten sam jej będzie poszukiwał. By uzyskać taki efekt, treści nie mogą być po prostu atrakcyjne czy tylko szybko dostarczane – one muszą dawać mieszkańcom poczucie realnego wpływu i zachętę do zaangażowania. Najlepsze profile w tym rankingu dają mieszkańcom poczucie, że  ich komentarz, udostępnienie czy nawet “lajk” pod informacją mają wpływ na to, jak wygląda otaczająca ich rzeczywistość. Taka postawa buduje znaczenie profilu włodarza na mapie komunikacyjnej miasta.

Dla burmistrzów niewątpliwie kluczowy powinien być  wskaźnik zaangażowania mieszkańców w komunikację.  A u niewielu z nich  przekracza on 1%! Ten wskaźnik będzie kluczowy w najbliższych miesiącach. Bo już w 2023 wybory!

Ostatnio